
- Detalii
- Scris de:
- Accesări: 87
Înainte de a detalia ce este autismul virtual este foarte important să știm că acesta nu este un diagnostic medical.
Psihologul clinician Marius Zamfir a dezvoltat o teorie conform căreia vizionarea excesivă a ecranelor duce la lipsă de neuroconectivitate, cauzată de o privarea senzorio-motorie și socio-afectivă. Autism virtual este definit de el ca fiind lipsa acestei neuroconectivități.
La baza acestei teorii se află un studiu efectuat între 2013 și 2017 pe 110 copii. La începutul studiului 37% dintre copiii care au stat in fata device-urilor ”manifestau tulburari din spectrul autist”, numarul acestora a ajungând la peste 97% în ultimul an.

- Detalii
- Scris de:
- Accesări: 205
Înainte să încep să vă povestesc despre experiența mea la grădiniță vreau să vă spun că nu dețin nici un adevăr absolut despre autism sau vreo rețetă miraculoasă. Nici nu susțin că metodele sau sfaturile mele ar fi potrivite tuturor copiilor sau ar trebui urmate punctual. Scriu aici doar pentru că mi-am dat seama că experiențele altor părinți cu sistemul de învățământ, cu birocrația sau cu legislația în general mi-au folosit foarte mult, așa că și eu la rândul meu am dat mai departe, pentru a fi de folos altora.

- Detalii
- Scris de:
- Accesări: 43
Primirea diagnosticului reprezintă pentru mulți părinți o traumă majoră. Renunțarea la viața pe care o așteptau și acceptarea unei situații complet diferite presupun eforturi mari și multă muncă. Înțelegerea etapei în care ne aflăm ne poate ajuta să facem pași mai conștienți și asumați către viața echilibrată pe care ne-o dorim.
Iată principalele momente ale procesului de schimbare prin care trecem atunci când întâmpinăm un obstacol major:

- Detalii
- Scris de:
- Accesări: 204
A fost odată ca niciodată Art. 68 alin (11). El făcea parte din proiectul legii educației și suna cam așa : "Înmatricularea beneficiarilor primari cu CES într-o unitate de învățământ de masă se face doar în situația în care aceasta dispune de resursă umană și bază materială corespunzătoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin și itinerante”.
Acest aliniat 11 chiar sună ca un basm. Unul în care există o multitudine unități de învățământ în România care dispun de resursa umana și de baza materială pentru a putea școli copii cu CES ! Așadar procentul mic de școli care nu îndeplinesc aceste condiții ar putea să refuze înscrierea copiilor cu CES.